Cambodja. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Gabriëlle Vink - WaarBenJij.nu Cambodja. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Gabriëlle Vink - WaarBenJij.nu

Cambodja.

Door: Gabriëlle Vink

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlle

14 November 2014 | Thailand, Pattaya

Zo 2 dagen Cambodja gehad en wat voor dagen pffff het lijkt wel of wij alles mee mogen maken!!! Maar goed woensdag ochtend eerst met het mini busje op naar de grens onze chauffeur hield ervan om flink door te rijden en van links naar rechts. Hier in Thailand rijden ze dus links en hebben ze het stuur ook aan de rechterkant zitten, dus haal je ook rechts in. Wij waren dus bezig met in halen van een vrachtwagen maar die dacht ff omdat er een weg naar rechts ging ff ervoor langs nou ik kan je vertellen ik had het niet meer geloof dat ik de vrachtwagen chauffeur voor alles uitgescholden heb, we moesten zo vol in de ankers dat ik ff dacht dit gaat niet goed we schuiven zo onder de vrachtwagen. Gelukkig stond ons busje op tijd stil met veel getoeter! We hebben onze weg vervolgd en kwamen dus vlakbij de grens bij de Thaise immigratie dienst uit, papieren ingevuld, foto gemaakt en onze paspoorten verdwenen naar de grens. Wij zelf zijn weer in het busje gestapt met het vertrouwen dat het goed zou komen. Eenmaal bij de grens moesten we van chauffeur wisselen en gingen we met hem lopend de grens over. Het is in elk land zo corrupt als wat want als ze denken geld te kunnen verdienen aan je doen ze dat. Maar goed eerst onze paspoorten terug daarin hadden we een super mooie visa gekregen voor Cambodja en gingen we naar de paspoort controle eindelijk hierdoor heen moesten we stempels hebben van de immigratie van Cambodja en toen werdt er gevraagd willen jullie VIP dit betekent dan hoef je niet in de rij maar betaal je 200 bath p.p en mag je voor in de rij. Ja ja wij weten niet of dat zo is en wie zegt ons dat het niet in hun eigen zakken wordt gestoken immers kan je niemand vertrouwen. Wij besloten met z'n alleen om in de rij te staan gelukkig voor ons was de rij niet zo groot en hadden we snel onze stempels. En toen moesten we wachten op een grote bus die ons verder zou brengen in Cambodja ik kan je vertellen met 45 personen en allemaal bagage zit je hutje mutje op elkaar maar goed we hebben het overleefd. Uiteindelijk kwamen we bij een klein bus station uit waarin we allemaal in kleine mini busje zonder gids en een chauffeur die geen Engels spreekt gestopt en gingen we naar Siem Reap. Na een rit vanuit Thailand naar Cambodja van 9 uur kwamen we eindelijk aan in het hotel. Redelijk goed hotel wat goed te doen was echte moest je wel je schoenen voor de deur uit doen en op blote voeten verder het hotel in. Toen wij aankwamen stond er een man met auto bij het hotel die vroeg of wij de zonsondergang wouden zien en dat wouden wij wel kostte wel 200 bath p.p maar dat hadden we er graag voor over, omdat er ook backpackers mee waren gereisd en die naar het busstation moesten werden die eerst weggebracht en waren we dus te laat voor de zonsdondergang. Ach geef niks dachten we en werden we weggebracht door dezelfde persoon/ man om naar ons restaurant gebracht te worden onderweg vertelde deze man dat wij de volgende dag maar 2 tempels zouden bekijken en als wij een 3e wouden zien we 200 bath p.p extra moesten betalen, ach we waren toch al in Cambodja waarom ook niet. We hebben heerlijk gegeten en zijn nog over de night market geweest. Volgende dag werden we ontvangen door onze gids die ons de tempels zou laten zien. Dee begon al met hebben jullie ook andere kleding mee echter waren wij niet geïnformeerd dat we andere kleding mee moesten, het was dan geen probleem maar we mochten dan bij 1 tempel niet naar de 3e etage en bij de overige mochten we er zo in. Tja dit was dus informatie die wel belangrijk was en die we niet hadden gekregen. Maar op naar Ankor wat, wat een mooie tempel en moet zeggen nog mooier dan in Thailand wou wat was dit super en groot. Maar echter kwamen we er al snel achter dat tijdens het kopen van het kaartje je een kaartje koopt voor 3 tempels en niet 2, dus voel je het al aan ja wij waren er in getrapt in de mooie praatjes van de beste man van de avond ervoor. Wij in gesprek met onze gids die ons alles uitlegde van hoe of wat. Tja het geld krijgen we toch niet meer terug dus laat maar onze dag laten we er niet door verpesten. En hop verder naar de volgende tempel naar Ta Prohm dit is een tempel waarin een boom groeit erg apart om te zien en wederom erg mooi. Daarna na onze laatste tempel Bayon deze tempel heeft 4 gezichten en is erg apart om te zien, ik heb daar zelfs neus aan neus gestaan met buddha!!! Na deze tempels gingen we lunchen en hield het voor ons op en reisde we terug naar Thailand. Tijdens de lunch voelde onze gids zicht schuldig dat landgenoot van hem ons zo bedonderd had, we hadden namelijk inmiddels gevraagd om de naam van de beste man en kregen die zodat we bij onze reisorganisatie konden klagen. We waren met z'n 5e afgereisd naar Cambodja twee Fransmannen waren mee en die bleven nog een dag dus gingen we gescheiden verder. Het leuke eraan was deze jongens waren toevallig ook kapper! Wij werden met een personen auto naar de grens gebracht maar onder weg werd onze chauffeur enorm veel gebeld en uiteindelijk stopte hij omdat de beste man die ons bedonderd had ons wou spreken (kennelijk was er du over en weer gebeld over wat wij vertelde) na een heftige discussie kregen we ons geld terug en vervolgende we onze weg. Tja voor helaas van korte duur onze auto waarin we zaten kreeg pech. En stonden we dus langs de kant van de weg te wachten op een andere auto. Ja ja na alles wat we mee hadden gemaakt kon dit er ook nog bij. Eenmaal bij de grens ging alles vrij snel en stonden we weer op Thaise bodem pff wat was ik blij dat we daar weer waren, Cambodja de tempels zijn prachtig, maar de rest nee daar hou ik het mee voor gezien. stink land en de mensen zijn niet te vertrouwen en erg duur alles wordt daar in Amerikaanse dollars betaald en dus duur. Na wederom een rit vanaf de grns naar ons hotel weer als een speer waren we in de avond weer in Pattaya. Om eerlijk te zijn gezien de prijs die wij betaalde voor deze excursie is veelte hoog en zou ik daarom mensen ook niet aanraden je zit meer in de auto dan wat je ziet. Kortom ik ben wel weer een ervaring rijker en kan wel zeggen dat ik in Cambodja ben geweest!!! De avond afgesloten met Nederlanders uit het hotel bij "oma" aan de overkant en ja hoor daar staat de kerstboom al en worden er kerstliedjes gedraaid!!!! Nu onze laatste week hier in Thailand waarin we nog naar Koh Larn gaan en Walking street.

• 14 November 2014 - 17:56

Nel:

Prachtig verhaal Weer veel meegemaakt maar gelukkig weer veiligen jullie hotel . prachtige foto,s Nu geniet nog eenweekje