Pattaya en omgeving. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Gabriëlle Vink - WaarBenJij.nu Pattaya en omgeving. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Gabriëlle Vink - WaarBenJij.nu

Pattaya en omgeving.

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlle

08 November 2014 | Thailand, Pattaya

Vandaag onze tweede excursie dit maal in de omgeving van Pattaya. We begonnen bij NoonNoogh Garden dit is een zeer mooi aangelegde botanische tuin, we zijn eerst door de terracotta potten/ planten door heen gelopen. Wat deze mensen kunnen maken aan beelden van terracotta daar sta je versteld van! Daarna hebben we een Thaise dans show gezien om vervolgens een olifanten show te bekijken ach was leuk maar niet dat ik daar om sta te springen. Als je het eenmaal in Bali heb gezien lijkt alles op het zelfde. Daarna doorgereden om rond te rijden in Jomtien Beach leuk om te zien maar veel gelijkenissen als het gedeelte waar we zelf zitten. Op naar de top van een berg om de Golden Buddha te bekijken, hier staan alle buddha's met de namen van de dagen van de week erbij en een wensputje waar je geld in kan gooien. Na dit alles reed onze gids door naar een Pattaya City hier stonden we boven op de berg om zo mooi uit zicht te hebben op de achterkant van walking street, de pier en beach road. Hierna vertrokken we naar sanacutury of faith dit is een kerk die al jaar aangebouwd wordt met de hand!!!! Deze kerk bestaat helemaal uit hout en wordt dus met hamer en beitel bewerkt om zo de beelden eruit te hakken. We moesten ook met bouwvakkers helmen op naar binnen. Maar wat is deze kerk prachtig van binnen. Je kon hier ook op de foto met een traditionele kleed en kroon en dat wou ik wel. Wou me ook wel is voor 1 min even mooi voelen!!! Hierna naar Mini Siam, was leuk maar geen aanrader dit is voor ons een soort Madurodam maar viel heel erg tegen. Er staat o.a. de Eifel toren , onze molen en de rest van Thailand zelf.
Morgen gaan we naar Bangkok.