Regenseizoen. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Gabriëlle Vink - WaarBenJij.nu Regenseizoen. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Gabriëlle Vink - WaarBenJij.nu

Regenseizoen.

Door: Gabriëlle Vink

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlle

28 Oktober 2014 | Thailand, Pattaya

Tja ben je voor het mooie weer in Thailand en krijg je toch nog een klein staartje van het regenseizoen mee. Overdag tot een uur of twee is het zonnig, bloedheet en erg lekker maar dan na die tijd wordt het zwaar bewolkt en begint het te onweren en te regen dit houdt dan dus niet op men zegt hier dat het er mee te maken heeft dat dit de overgang is van regenseizoen naar de droogte. We zullen het zien of het inderdaad eind van de week beter wordt.
Pa en ik hebben gisteren en vandaag Pattaya verder verkent. Tja gewapend met een kaart gaan lopen, pa is een beetje zijn oriëntatie vermogen kwijt want vaak heb ik gelijk waar we lopen. Maar goed wij lopen op een gegeven moment zei ik van laten we hier anders oversteken en verder lopen. We hebben 2x gevraagd waar we nou liepen want naam bordjes kennen ze hier niet, tja uiteindelijk kwamen we in een achterbuurtje ter recht en zie je dus het hoe het daar aan toe gaat. Het rondje wat we wouden lopen dachten we dat lopen we wel ff, tja dit hadden wij dus goed verkeerd ingeschat. Op de kaart lijkt het allemaal dichterbij maar dat hadden we mooi mis. Na km gelopen te hebben kwamen we uiteindelijk bij het strand terecht en hebben we ook hier een soort "putu" gevonden en gaan we hier elke dag even heen. Vandaag hebben we de route gelopen langs het strand en boulevard richting walking street leuke winkeltjes etc. maar vooral de walking straat is in de avond het whallla voor de hoeren lopers, paaldansers etc. wij zijn er overdag overheen gelopen en dan zie je dat alles clubs schoongemaakt worden. Verder merken wij hier weinig van, van alle hoertjes etc. Wel hebben we de lady boy's gezien moet erg om ze lachen... Wat een figuren zeg. De beestjes die hier rondlopen (honden en Katten) worden hier gelukkig goed verzorgd er is hier zelfs een heuse hondenwinkel met accessoires moest hier natuurlijk ff in kijken want wie weet is er wel iets leuks voor Luna! Doordat het regende vanmiddag zijn pa en ik toch nog wezen wandelen, stil zitten is niks voor ons. Het was droog maar doordat het iets regende hadden we een tussenstop ingelast en wat gebeurt er nou maken wij toch mee dat er een ongeluk gebeurt. Moet ook eerlijk zijn het verkeer hier is drama, ze rijden hier enorm hard en als je over wilt steken niemand stopt voor je. Maar goed een touringcar ramt een personenauto van achteren. En dan komt het moment dat ze beide stoppen en er politie komt ze hebben zekere wel een dik uur daar gestaan om alles te regelen en er komt geen sleep auto neem de rijden beiden gewoon weer verder! Wij waren ondertussen naar de supermarkt geweest om boodschappen te doen en daar hoorde we het binnen al dat het wederom onweerde, nou wij met ons goede gedrag want het regende op dat moment enorm er toch maar doorheen wederom bij het zelfde tentje wat drinken maar het hield niet op met regenen en er voor gekozen om de reis voor te zetten want natter dan nat kan niet!! Dus kwamen we als verzopen katjes aan. Het is hier in Thailand niet altijd even schoon op straat ligt gewoon voor winkels die dicht zijn vuilnis etc. ik vindt het dan niet gek dat er ook ratten rond lopen en dus mijn eerst rat gezien gelukkig lag deze in de goot langs de weg dood.

Zo dat was wel weer een verhaal van de afgelopen twee dagen!

• 28 Oktober 2014 - 16:12

Teuni:

Hier is het prachtig weer met veel zon. Groetjes.

• 28 Oktober 2014 - 21:00

Ton En Marga:

Niet klagen over een regenbui en Arie je hebt je wel ingehouden in walkingsteet

• 28 Oktober 2014 - 21:12

Nel:

Jammer die regen, hier vandaag heerlijk weer geweest Gr van de mannen